Projectorganisatie

Brokkenmákers & Utrecht Marketing

Projectorganisatie

‘Van Dom tot steengoed’ is een samenwerking tussen Brokkenmákers en Stichting Utrecht Marketing. Zij hebben in opdracht van Stichting Utrechts eigenDOM (verantwoordelijk voor fundraising) de handen ineen geslagen om respectievelijk het Domtorenmateriaal circulair in te zetten en fondsen te werven voor het lichtkunstwerk in de Domtoren. Daarmee draagt het project ‘Van Dom tot steengoed’ bij aan de doelstellingen van gemeente Utrecht en Stichting Utrechts eigenDom.

Brokkenmákers

Brokkenmákers realiseert concrete circulaire projecten en helpt organisaties bij de transitie naar een circulair proces. De langetermijndenkers en -doeners máken de brokken van de huidige (lineaire) economie en werken aan een toekomstbestendige economie en wereld. In eigen projecten en in opdracht. Brokkenmákers combineert circulaire kennis, creatieve daadkracht en lef om te proberen en pionieren. Om zo duurzame keuzes en structurele impact te maken. Of het nu gaat om erfgoed, bouw of de maakindustrie, samen máken we de brokken.

‘Van Dom tot steengoed’ is een typisch Brokkenmakersproject met een innovatief karakter, directe en permanente positieve milieu-impact én een sterk circulair verhaal dat inspireert en leert.

Meer over Brokkenmákers
Brokkenmákers

Utrecht Marketing

Utrecht Marketing zet zich met vele partners in de stad en regio in om Utrecht internationaal op de kaart te zetten als slimme, creatieve, gezonde en talentvolle stad. Méér partners betrekken bij de marketing van de stad. Zodat de juiste nieuwe doelgroepen Utrecht weten te vinden. Om dat te bereiken, is per 1 januari 2017 de organisatie Utrecht Marketing opgericht.

Utrecht Marketing zet zich in voor de bezoekersmarketing en de promotie van het Utrechtse cultuuraanbod. Daarnaast heeft Utrecht Marketing een bredere rol. We helpen (internationaal) talent aan te trekken en ondersteunen nieuwe bedrijven. We bevorderen Utrechtse trots onder de bewoners. En we spelen een meer strategische rol op thema’s als inclusiviteit, duurzaamheid en de balans tussen groei en leefbaarheid.

Meer over Utrecht Marketing
Utrecht Marketing - projectorganisatie

Stichting Utrechts eigenDom

‘Van Dom tot steengoed’ is een opdracht van Stichting Utrechts eigendom voor het werven van fondsen die bijdragen aan het terugbrengen van het lichtkunstwerk in de Domtoren. Stichting Utrechts eigenDom is een particulier initiatief van zes Utrechters met hart voor hun stad. Samen met de gemeente Utrecht besloten ze de stichting op te richten met als doel om fondsenwerving voor de restauratie uit particuliere middelen mogelijk te maken.

vlnr. Mirjam Schmull (Brokkenmákers), wethouder Eelco Eerenberg (gemeente Utrecht), Bart Kaptein (Stichting Utrechts EigenDom) en Cor Jansen(Utrecht Marketing).

Meer over Stichting Utrechts eigenDom
Persbericht van Dom tot Steengoed

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier meer over ons cookiebeleid en ons privacy statement.